Regulamin organizacyjny placówki POZ
§1.
Postanowienia ogólne
- Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 295, ze zm.).
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod nazwą Klinika Wilno Sp. z O.O, Sp. K. pod adresem: ul. Ponarska 11, 03-890 Warszawa zwaną dalej jako Centrum Medyczne Wilno
- Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników Przychodni, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz Przychodni oraz pacjentów Przychodni i inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego CMW w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
§2.
Cele i zadania
- Celem działalności Przychodni w ramach POZ jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu medycyny rodzinnej i pediatrii, a także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
- Zadaniami Przychodni są:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych w ramach POZ zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
- promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
- wykonywanie innych zadań Przychodni w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§3.
Struktura organizacyjna
- Przychodnia wykonuje działalność leczniczą jako zakład leczniczy pod nazwą Centrum Medyczne Wilno.
- Zakres świadczeń;
lekarz medycyny rodzinnej
pielęgniarka
położna
szczepienia
§4.
Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Przychodnia prowadzi działalność leczniczą w zakresie ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Przychodnia udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych zakresie wymienionym w pkt 3 ust. 2
- Świadczenia obejmują:
- konsultacje lekarskie;
- wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
- wystawianie recept;
§5.
Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne są udzielane w Centrum Medycznym Wilno ul. Ponarska 11 w Warszawie
w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00
w soboty, niedziele oraz święta placówka jest nieczynna
Punkt pobrań czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 12:00
2. Przyjęcia pacjentów odbywają się w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w sposób określony w § 5 pkt.1
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub telefonicznie pod nr tel. 22-119-6666 lub 601-351-748. W trakcie rejestracji pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest okazać dowód tożsamości, podać numer PESEL oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Na pisemny wniosek Pacjenta udostępniana jest jego dokumentacja medyczna w terminie do 7 dni roboczych, licząc od daty złożenia wniosku. Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w REJESTRACJI, w godzinach pracy przychodni.
5. Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej; /kwoty brutto/
15,08 zł – 1 strona wyciągu albo odpisu
0,52 zł – 1 strona kopii wydruku
4,50 zł – dokumentacja medyczna na elektronicznym nośniku danych
§6.
Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
1.Płatność za udzielone świadczenia następuje po wykonaniu usługi. W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia świadczeń dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak również o wysokości kosztów udzielenia świadczeń dodatkowych. Zapłata za świadczenia dodatkowe następuje w dniu wizyty bezpośrednio po ich udzieleniu.
2. Przychodnia akceptuje następujące formy płatności:
- gotówka;
- karta kredytowa/płatnicza.
- BLIK
3. Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań.
4. Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
- rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
- wyrażenie przez Pacjenta/jego przedstawiciela ustawowego,
- świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz
- zapoznanie się z klauzulą RODO,
- udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w §6 pkt.3;
- pozytywnej kwalifikacji Pacjenta.
§7.
Dostępność świadczeń zdrowotnych
- Przychodnia organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Przychodnia zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
- jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
- jeśli pacjent jest pod wpływem alkoholu, środków odurzających bądź psychotropowych i jego zachowanie stanowi zagrożenie dla personelu placówki oraz innych pacjentów,
- w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów,
- w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba upoważniona przez Kierownika,
- w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Przychodni.
§8.
Jakość świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne w Przychodni są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
§9.
Dokumentacja medyczna
- Przychodnia prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
- Przychodnia zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej Przychodnia pobiera opłaty w wysokości określonej w cenniku stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu.
§10.
Prawa i obowiązki pacjenta
- Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej.
- Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.
- Pacjent ma obowiązek:
- przestrzegania postanowień Regulaminu,
- przestrzegania zasad higieny osobistej,
- przestrzegania praw innych pacjentów,
- zachowania ciszy i spokoju na terenie Placówki Centrum Medyczne Wilno
- szanowania mienia Przychodni.
- opieki nad małoletnimi pacjentami
- zapłatę za szkody wyrządzone przez siebie lub dzieci będące pod jego opieką
- dbanie o przedmioty wyposażenia Przychodni w trakcie przebywania na jej terenie
- pozostawienie okrycia wierzchniego w miejscu do tego przeznaczonym.
- Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:
- spożywanie alkoholu;
- palenie tytoniu, w tym e-papierosów;
- wprowadzanie zwierząt;
- akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.
- pozostawianie dzieci bez opieki
§11.
Kierownictwo Przychodni
- Działalnością Przychodni, kieruje kierownik Przychodni – Zarząd Spółki Klinika Wolno Sp. Zo.o, Sp.K
- Kierownik prowadzi sprawy Przychodni i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
- Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z Przychodnią oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej.
- Skargi i wnioski można składać drogą elektroniczną pod adresem : kontakt@klinikawilno.pl
§12.
Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Przychodnia współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
- Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
§13.
Monitoring wizyjny pomieszczeń
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu Przychodni, prowadzi się obserwację pomieszczeń ogólnodostępnych za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny). W ramach monitoringu wizyjnego nie rejestruje się dźwięku.
- Monitoringiem wizyjnym objęty jest obszar wejścia do zakładu leczniczego, poczekalnia, rejestracja oraz ogólnodostępny korytarz. Obserwacją nie są objęte pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Dane osobowe zawarte w nagraniach uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego, Przychodnia przetwarza wyłącznie w celach, o których mowa w ust. 1.
- Obserwacja prowadzona jest całodobowo. Nagrania utrwalane i przechowywane są przez okres nieprzekraczający trzech miesięcy. Po upływie tego okresu nagrania podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
- Nagrania mogą zostać udostępnione podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.
- Obsługa procesu rejestrowania, utrwalania, przechowywania i udostępniania nagrań może zostać powierzona podmiotowi trzeciemu na podstawie odrębnej umowy, z zachowaniem zasad przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Kierownik Przychodni informuje pacjentów i inne osoby, które mogą zostać objęte monitoringiem wizyjnym, o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z obserwacją pomieszczeń, w tym o celach i podstawach prawnych przetwarzania, poprzez umieszczenie stosownej klauzuli informacyjnej w ogólnie dostępnym miejscu na terenie Przychodni.
§14.
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.03.2024r. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA OBOWIĄZUJĄCE
NA TERENIE CENTRUM MEDYCZNEGO WILNO
- PACJENT PRZYCHODZI 5 MINUT PRZED WYZNACZONĄ GODZINĄ WIZYTY.
- PACJENCI PRZYCHODZĄ DO PRZYCHODNI WYŁĄCZNIE Z NIEZBĘDNYMI
PRZEDMIOTAMI. - NA TERENIE PRZYCHODNI OBOWIĄZUJE ZASADA ZACHOWANIA DYSTANSU SPOŁECZNEGO. ( dotyczy osób zainfekowanych)
- NA TERENIE PRZYCHODNI OBOWIĄZUJE ZAKAZ BIEGANIA I GŁOŚNEGO ZACHOWANIA ORAZ UŻYWANIA TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH W SPOSÓB ZAKŁÓCAJĄCY PRACĘ PERSONELU PRZYCHODNI ORAZ INNYM PACJENTOM.
- PRZY STANOWISKACH REJESTRACJI PACJENTÓW ORAZ PUNKTU POBRAŃ
MOŻE PRZEBYWAĆ TYLKO JEDEN PACJENT. - OGRANICZA SIĘ PORUSZANIE PACJENTÓW PO TERENIE PRZYCHODNI.
PACJENT MOŻE PORUSZAĆ SIĘ TYLKO PO WYZNACZONYCH PRZEZ REJESTRACJĘ MIEJSCACH. - ZACHOWANIE PACJENTÓW NIE MOŻE PRZESZKADZAĆ I ZAKŁÓCAĆ PRACY PERSONELU PLACÓWKI.
- PODCZAS WIZYT RODZICE ZOBOWIĄZANI SĄ DO OPIEKI NAD DZIEĆMI
- ZA WSZELKIE SZKODY WYRZĄDZONE PRZEZ PACJENTÓW PŁACĄ PACJENCI
- ZA WSZELKIE SZKODY WYRZĄDZONE PRZEZ DZIECI PŁACĄ RODZICE LUB OPIEKUNOWIE